De Kamer van Koophandel (KVK) en het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) brengen grote bedrijven en ondernemers samen om tot innovatieve oplossingen te komen voor huidige verpakkingsvraagstukken en nieuwe business te genereren in de Business Challenge.
Bedrijven zoals Heineken, Tony’s Chocoloney en HelloFresh hebben hun verpakkingsvraagstukken doorgegeven voor de Business Challenge. Start-ups en andere bedrijven kunnen hun oplossingen voor de 10 verschillende challenges indienen en uiteindelijk uitgekozen worden om het vraagstuk verder met het bedrijf aan te pakken.
“De diversiteit in challenges laat zien dat duurzaam en innovatief verpakken niet alleen gaat over minder verpakkingen”, zegt Chris Bruijnes, directeur van het KIDV. “We willen verpakken zonder schade aan mens en milieu, maar zover zijn we nog niet. Deze samenwerking brengt ons weer een stap verder in die richting.”
Lees meer informatie over de Business Challenge en de verschillende uitdagingen hier: https://kidv.nl/innovatieve-oplossingen-gezocht-voor-tien-verpakkingsuitdagingen